Jump to content
EN
Play

Forum

[NL] Dutch players

Share

Recommended Posts

Cake is een eenvoudige koeksoort. Hoewel het woord "cake" in Engelstalige landen een verzamelnaam voor 'gebak' of 'taart' is, kennen we in Nederland en België slechts één type onder deze naam. Cake heeft een eenvoudig basisrecept: bloem, boter, eieren en suiker, in gelijke hoeveelheden, met een rijsmiddel. Het is een van de vaakst bereide recepten in Nederlandse en Belgische huishoudens. Het meest voorkomend is een cake uit een rechthoekige vorm, vet saai. Vaak worden ook een tulbandvorm of kleine papieren vormpjes gebruikt. Echt vet mooi.

csm_cake-van-cakemeel_0e0173d4e8.png

• Like 4

bol3bMNiQkKxY_e8vanGaw.png

Slagroom heerlijk voor op je taart, ijs, vla, koffie, warme chocolademelk of andere doeleinden. Naast dat het ontzettend lekker is geeft het ook nog eens finishing touch op het eindresultaat. Slagroom maak je ook niet maar wordt bereid uit de room die van volle melk wordt geschept. Het is letterlijk geslagen room die zowel gezoet als ongezoet wordt gebruikt. Het vetgehalte in room varieert van minimaal 30% tot 40%. Naast ongeklopte slagroom in bekers of pakken kan men slagroom ook kopen in een spuitbus.

Ingredienten slagroom:
Halve liter volle melk
100 a 150 gram suiker
2 dooiers van de ei
300 gram echte boter (geen margarine)
2 Pannen

Pak een pan en doe hier halve liter melk in voeg daar de suiker en 150 gram boter aan toe en breng dit langzaam aan de kook.
Vervolgens scheidt men de eieren van de dooiers en gooi het eiwit weg of gebruik deze voor een ander gerecht, zodat je enkel de dooiers overhoudt.
Als zowel de melk, de helft van de boter en de suiker koken, pak dan een grotere pan en voeg dan de rest (de helft) van de boter en de twee eierdooiers toe.Roer of meng dit alles goed elkaar.
Plaats vervolgens de room in de koelkast. Slagroom kan men maximaal 2 dagen bewaren in de koelkast, maar zal wel zijn enige stijfheid verliezen in die tijd. Hoe kouder namelijk de room is, hoe makkelijker je het daarna kunt kloppen. Klop altijd de slagroom meteen als je het uit de koelkast haalt.

Hier een erg leuke video over slagroom:

• Like 2

Wat dachten jullie van koekjes?

lekker simpel, boter, suiker, bloem en kneden maar!

Prima gemaakt! Lijkt wel op mijn hart qua textuur :lol:

Ik heb wel eens dat soort koekjes geprobeerd te maken maar dat zag eruit als een zwartgeblakerde nageboorte.

That's different koek

Haha Louis Van Gaal Stheenkohlen engels

• Like 1

Cranberry yoghurttaart

recipe-cranberry-yoghurttaart.jpg

Ingrediënten

Voor het recept Cranberry yoghurttaart

Voor de taart: 1 pak Dr. Oetker Yoghurt taart 60 g margarine 1 liter volle yoghurt bosvruchtensmaak 6 dunne plakken cake 1 zakje Dr. Oetker Taartina Helder 350 g cranberrycompote Extra nodig:   mixer met garden   springvorm 24 cm   steelpan
Bereiding
1De muesli kruimelbodem maken:

Bereid de muesli-kruimelbodem volgens de aanwijzingen op de verpakking. Roer de cranberrycompote los met een handgarde en verdeel 100 gram van de cranberrycompote over de muesli-kruimelbodem. Bedek de cranberrycompote met de plakken cake.

2

Doe de volle bosvruchtenyoghurt en de taartmix in een kom en klop dit met de mixer met garden op de hoogste stand in 3 min. tot een glad mengsel. Verdeel het taartmengsel over de plakken cake. Laat de yoghurt taart circa 2,5 uur in de koelkast opstijven.

3

Meng ruim een half zakje Dr. Oetker Taartina met 4 eetlepels water. Breng de rest van de cranberrycompote in een steelpannetje aan de kook. Haal het pannetje van het vuur. Giet het Taartina-mengsel erbij en breng het opnieuw aan de kook.

4

Verdeel de iets afgekoelde cranberrycompote over het middelste deel van de taart. Houdt daarbij ca. 3 cm van de rand vrij. Plaats de taart 15 minuten in de koelkast voordat de taart wordt geserveerd. Decoreer de rand met slagroom.

Doe mij dan maar gewoon een kwarktaart :unsure:

Zo goed?

EDIT: 6000 replies!

Edited by robbie56

Lekkere koek. Maar ik mis de ingredienten en het recept. 

Heb ik erbij gezet:

boter, suiker, bloem en kneden maar!

Ik zeg een mislukt koekje :P

Of is het een eikel?

Het is een hart.

Prima gemaakt! Lijkt wel op mijn hart qua textuur :lol:

xD

Ik kan nu een hele descriptie over de Arm anatomie opzoeken but I cba  :rolleyes:

Kan ik ook wel doen hoor: radius, ulna, humerus, vena cephalica, m. deltoideus, m. biceps, m. triceps, m. extensor digitorum, m. extensor carpi radialis, os metacarpalis I-IV, arteria brachialis en zo nog wel een paar.

• Like 1

Lol, soms zijn ze niet erg origineel hoor :p 

Vorige keer bijv vroeg ik aan Nikk of hij wilde helpen een helpers vs players event te organiseren want dat was twee jaar geleden voor t laatst gehouden. Direct werd er in de maand daarna als eerst een officiele helpers vs player event als special event georganiseerd  :huh:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...