Jump to content
EN
Play

Forum

[NL] Dutch players

Share

Recommended Posts

11 minutes ago, I.Legend.I said:

Jullie hebben vast mij post al gelezen in het discussie topic. Maar het slaat gwn echt nergens op, als game company moet je oplossingen zoeken. Een oplossing is niet om de game te blokkeren. Een oplossing zou zijn om alleen containers te blokkeren ipv de hele game.

Deze nieuwe wedgeving is er al 2 jaar. Ze hadden 2 jaar de tijd om dit uit te zoeken en tot een oplossing te komen. Maarja, Tanki he...

Ik speel dit spel niet meer, het boeit me dus helemaal niets meer, het spel is toch al dood. Maar ik vind het sneu voor mn vrienden die nog wel spelen. 

klopt, de verantwoordelijkheid ligt ook bij Alternativa Platforms, maar wat kunnen wij spelers hier aan doen naast spamberichten plaatsen. Ik vind dit ook een zwakke zet van Alternativa, maar naast verwachten/hopen dat er een daadwerkelijke oplossing komt kan ik er alleen bij blijven zitten

7 minutes ago, BloodPressure said:

klopt, de verantwoordelijkheid ligt ook bij Alternativa Platforms, maar wat kunnen wij spelers hier aan doen naast spamberichten plaatsen. Ik vind dit ook een zwakke zet van Alternativa, maar naast verwachten/hopen dat er een daadwerkelijke oplossing komt kan ik er alleen bij blijven zitten

Klopt, wij kunnen wij kunnen er niks aan aan doen.

• Sad 1

8 minutes ago, falcosenna1 said:

Ondanks ik het spel niet meer speel, ga ik toch eens een bericht sturen naar tech support van TO. 

Hou ons op de hoogte ?

• Like 2

9 minutes ago, I.Legend.I said:

Zeer zeker niet?

oh oke. Op een ouder account van mij zat ik in aantal clans van hem, hij veranderde regelmatig zijn naam omdat zijn account een aantal keer gehacked was. Ik kon vaag herinneren dat jij ook in die clans zat, of dat jij iMads nieuwe alias was. Maar dan had ik het fout haha
De clans waren [B-B] en [LND] mocht ik het goed herinneren

2 minutes ago, BloodPressure said:

oh oke. Op een ouder account van mij zat ik in aantal clans van hem, hij veranderde regelmatig zijn naam omdat zijn account een aantal keer gehacked was. Ik kon vaag herinneren dat jij ook in die clans zat, of dat jij iMads nieuwe alias was. Maar dan had ik het fout haha
De clans waren [B-B] en [LND] mocht ik het goed herinneren

Ik heb in de clans T.D.F en DuFly gezeten. Goeie oude tijden...

Van de site van KSA:

De lasten onder dwangsom werden door de Ksa opgelegd omdat in het populaire voetbalspel Fifa illegale zogenoemde loot boxes zitten. Dat zijn een soort schatkistjes. In de loot boxes van Fifa zitten bijvoorbeeld voetbalspelers die het elftal waarmee het spel wordt gespeeld, beter kunnen maken. Er is geen invloed uit te oefenen op welke spelers er uit de loot box komen. Omdat spelers soms een hoge waarde hebben en er tevens de mogelijkheid is spelers te verhandelen, is er sprake van een overtreding van de Wet op de kansspelen.

Bij TO heten de loot-boxes containers.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik nog 50K aan mijnen kan verkopen aan een geinteresserde medespeler, laat mij dat dan weten. Zover ik weet kunnen er geen items uit de garage aan andere spelers verkocht worden. Heeft iemand toegang tot de correspondentie tussen TO en Ksa? Zoals het hier door TO gepresenteerd wordt is het juridisch niet dicht.

Je kan inderdaad geen items vanuit je garage 'verkopen' aan een andere speler. 

Er valt voor ons niets te doen helaas. Zo is de regelgeving nou eenmaal. 

22 minutes ago, yasgfgfffgf said:

wel na 10 jaar spelen is dit spijtig genoeg het einde ...    ?

Niet per se. Ik heb vanmiddag Opera gedownload - dat is een browser met ingebouwde VPN/proxy - en met een alt account getest hoe het spel werkt. De shop is met ingang van vandaag geblokkeerd voor Nederlandse en Belgische IP-adressen; met deze browser heb ik wel toegang tot deze. Dat is een lichtpunt. Ik hoop dat ik dmv Opera het spel kan blijven spelen volgend jaar. 

Een andere optie is het downloaden van een alternatieve gratis VPN

Edited by BloodPressure
  • Like 1

On 12/25/2020 at 6:03 PM, BloodPressure said:

Niet per se. Ik heb vanmiddag Opera gedownload - dat is een browser met ingebouwde VPN/proxy - en met een alt account getest hoe het spel werkt. De shop is met ingang van vandaag geblokkeerd voor Nederlandse en Belgische IP-adressen; met deze browser heb ik wel toegang tot deze. Dat is een lichtpunt. Ik hoop dat ik dmv Opera het spel kan blijven spelen volgend jaar. 

Opera, dus.
Ga ik straks eens proberen. Thx voor de tip.

On 12/25/2020 at 6:03 PM, BloodPressure said:

Ik had al eens geprobeerd met de TOR-browser. Die laadt de eerste pagina en dan stopt het, inloggen is niet mogelijk. Tor is dus een dood spoor.

Vanuit België geraak ik met Opera niet in de shop, heb je iets speciaals ingesteld in Opera ?

Edited by cyborg11b
correcttion

@cyborg11b

Activeer je VPN in de browser. Ga naar instellingen/settings in het linker menu (of rechs van de taakbalk), zoek naar 'VPN' en zet deze aan. Als het goed is zie je links van je taakbalk de button [VPN], wanneer deze blauw kleurt staat hij aan. 

Ik heb wel gemerkt dat Tanki Online relatief trager werkt, ook kan je niet je rechter muisknop gebruiken (als je met mouse-controls speelt). Ben er zelf niet helemaal tevreden mee. Ik ga het komende dagen nog wat vaker testen om te kijken wat ik er echt van vind

Wat je ook doet , Tanki servers blokkeren de IP adressen vanuit Nl en Belgie . Ikzelf werk met VPN (betaalde versie ) , met ingestelde server vanuit Duitsland ( volledig zelf te kiezen) . Voor de Tanki servers is dit ok , en ik krijg geen enkele melding van een blokkering of enige gamefunctie die niet zou werken .

De betaalde versie van VPN is misschien niet voor iedereen van toepassing , maar de prijs is zeker overkomelijk .Ikzelf heb Surfshark 2j contract gekozen , met 3 maand gratis , voor 59 euro of +/- 2 euro/m . Andere VPNs bieden gelijkaardige paketten .

Voordeel van losse VPN is dat heel de computer verbonden is met de VPN ( je kan bepaalde apps/websites uitsluiten van de VPN indien gewenst , of gewoon  uitschakelen en inschakelen wanneer je wenst ) . Ik speel dus gewoon via de client versie , en mijn ping is eigenlijk onaangetast ( geen noemenswaardige stijging te zien ) .

Jemig zeg! Na lange tijd wil ik weer TO gaan spelen, krijg ik de melding dat het stopt....
Als ik het goed begrijp kan ik Opera downloaden en dan door blijven spelen? Of een VPN-abo nemen waar elke maand voor betaalt moet worden. Ik heb een heel klein budget, dan ga ik stoppen met Tanki. 

• Like 1

2 hours ago, BloodPressure said:

@cyborg11b

Activeer je VPN in de browser. Ga naar instellingen/settings in het linker menu (of rechs van de taakbalk), zoek naar 'VPN' en zet deze aan. Als het goed is zie je links van je taakbalk de button [VPN], wanneer deze blauw kleurt staat hij aan. 

Ik heb wel gemerkt dat Tanki Online relatief trager werkt, ook kan je niet je rechter muisknop gebruiken (als je met mouse-controls speelt). Ben er zelf niet helemaal tevreden mee. Ik ga het komende dagen nog wat vaker testen om te kijken wat ik er echt van vind

VPN zat goed verborgen (bij geavanceerd, ...).
Met VPN aktief kan ik wel in de shop, zonder VPN aktief lukt dit niet. Ziet er dus redelijk goed uit.
De eerste keer geraakte ik niet in een battle (server time-out), bij opnieuw proberen ging het wel.
Gameplay is niet echt trager, vind ik.

• Like 1

1 hour ago, LiveInn said:

Jemig zeg! Na lange tijd wil ik weer TO gaan spelen, krijg ik de melding dat het stopt....
Als ik het goed begrijp kan ik Opera downloaden en dan door blijven spelen? Of een VPN-abo nemen waar elke maand voor betaalt moet worden. Ik heb een heel klein budget, dan ga ik stoppen met Tanki. 

Opera downloaden en in de instellingen van opera de VPN aktiveren.

2 hours ago, LiveInn said:

begrijpelijk

echter kan je nog steeds spelen als je een VPN aanschaft of Opera downloadt. 

Goede VPNs kosten inderdaad geld, maar er zijn ook gratis VPNs beschikbaar. Sommige van deze zijn niet altijd betrouwbaar, dus je moet even kijken welke je denkt te willen gebruiken. 
Opera is een browser met ingebouwde VPN/proxy, moet je inderdaad eerste activeren maar is minimale moeite. Hoe goed Opera functioneert is niet heel zeker, dus dat moet je even testen

15 minutes ago, BloodPressure said:

begrijpelijk

echter kan je nog steeds spelen als je een VPN aanschaft of Opera downloadt. 

Goede VPNs kosten inderdaad geld, maar er zijn ook gratis VPNs beschikbaar. Sommige van deze zijn niet altijd betrouwbaar, dus je moet even kijken welke je denkt te willen gebruiken. 
Opera is een browser met ingebouwde VPN/proxy, moet je inderdaad eerste activeren maar is minimale moeite. Hoe goed Opera functioneert is niet heel zeker, dus dat moet je even testen

Ik speel nu al een goed uur met Opera + ingebouwde proxy en het gaat goed.

• Like 1

1 hour ago, cyborg11b said:

Ik speel nu al een goed uur met Opera + ingebouwde proxy en het gaat goed.

Dankjewel!!!! Ik ga het proberen. Zou je me op de hoogte willen houden mocht er wat zijn? Ik zal hier regelmatig kijken. En ik zal hetzelfde doen.

42 minutes ago, LiveInn said:

Dankjewel!!!! Ik ga het proberen. Zou je me op de hoogte willen houden mocht er wat zijn? Ik zal hier regelmatig kijken. En ik zal hetzelfde doen.

Opera heeft de instelling dat je de browser kan besturen met je muis, zijn een soort van short-keys waardoor je sneller tabs kunt openen/sluiten, bladeren etc. Als je mouse-controls gebruikt, zorg er dan voor dat deze instelling uitstaat in Opera-instellingen. Probeer ook te experimenteren met welke locatie (instellingen van VPN) je selecteert. 

Heb vandaag weer op Opera gespeeld, ik vind het goed werken dusver. Hoop dat hij het ook doet volgend jaar

15 hours ago, BloodPressure said:

Opera heeft de instelling dat je de browser kan besturen met je muis, zijn een soort van short-keys waardoor je sneller tabs kunt openen/sluiten, bladeren etc. Als je mouse-controls gebruikt, zorg er dan voor dat deze instelling uitstaat in Opera-instellingen. Probeer ook te experimenteren met welke locatie (instellingen van VPN) je selecteert. 

Heb vandaag weer op Opera gespeeld, ik vind het goed werken dusver. Hoop dat hij het ook doet volgend jaar

So far so good, hier lukt het ook al vind ik 'm wel iets trager maar niet onoverkomelijk. Ik hoop ook dat hij het ook doet volgend jaar

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...