Jump to content
EN
Play

Forum

[Uitgave 25] Parkour - Deel 1

Share

Recommended Posts

Parkour

Parkour Contest 'Conquer the building': link. – Link to the English version of this article: link.

Hi there tankers and parkourists – In deze uitgave presenteer ik, een nieuwe reporter kandidaat, een nieuwe serie over het onderwerp: parkour! Deze artikelen zijn geschreven met de hoofdgedachte om parkourists nieuwe tricks en trucs te leren te leren. Je kan member zijn van het tutorial team of gewoon een random parkourist, je zult nooit alles geleerd hebben: parkour is simpel weg creativiteit. In de volgende uitgaven zul je alles te weten komen over de basisvaardigheden van parkour, naderhand zullen ook de moeilijke tricks besproken worden. Een goed begin is het halve werk – Enjoy!

De geschiedenis

Heeft parkour eigenlijk een geschiedenis? Ja en nee. Parkour is een wijde term: door middel van een toren van tanks of via een skilled trick van het tutorial team op een element komen; het is allemaal parkour. Dit betekend dus dat de eerste mensen die op een enkel voorwerp uit het spel probeerden te komen dus al aan het 'parkouren' waren. Hier uit kunnen we de conclusie maken dat parkour er is sinds het begin van de game, maar er valt niet te concluderen wie het deed, hoe het ging etc. Hier naast heeft parkour veel verschillende fases gekend. Voor update 114 kon je bijvoorbeeld jezelf op muren en andere voorwerpen schieten door middel van ricochet en thunder M2 en M3, terwijl je tegenwoordig samen met een partner moet werken om op muren te kunnen komen. (Welke wapens bruikbaar zijn deze dagen zal ik een stukje verder in dit artikel meer over vertellen.) Geen reden om verdrietig te zijn: parkour is creativiteit en zal nooit eindigen! 

Alles veranderd, maar welke tanks en wapens zijn geadviseerd voor parkour? Als gezegd parkour is creativiteit, dus eigenlijk is echt alles mogelijk. Toch adviseer ik persoonlijk railgun, wasp, viking en dictator voor parkour. Kortom de afstand wapens en de lichte en/of medium tanks zijn goed te gebruiken voor parkour. Als je deze tanks en wapens combineert kom je uit op verrassende resultaten, dat maakt parkour wat het is: creativiteit. We brengen enkele wapens en tanks naar de spotlights! 

Shaft

De sniper is het wapen voor een kleine boost en een zuiver schot. Met dit wapen kun je iemand in bijna elke situatie perfect raken door middel van de sniper mode. Als gezegd geeft een schot van shaft een kleine boost, maar let op: hij geeft wel veel damage! Om te voorkomen dat je iemand killt kun je beslissen om een pro-battle te maken met 'auto-balance' uit. Op deze manier kun je elk team joinen wanneer je maar wil, tenzij het team vol zit natuurlijk. Nu je bij elkaar in hetzelfde team zit, zul je geen damage ontvangen van de shaft. Het is experimenteren met het wapen om de juiste boost te geven, maar de tijd zal dat leren. 

Railgun

Het geliefde en veel gebruikte wapen voor parkour is railgun. De boost van railgun is verreweg beter dan de boost van een ander wapen, hoewel het opnieuw veel damage geeft. Dit keer is een paint goed genoeg om de damage te weestaan en rustig te kunnen parkouren. Ontdanks dit minpunt zijn er erg veel verschillende tricks mogelijk, enkele zijn te vinden in de video's van 'The Flying Parkourists'. Een ander minpunt zou kunnen zijn dat railgun geen sniper mode heeft en dus iets lastiger in gebruik is. Dit alles valt in werkelijkheid reuze mee: het is even uitproberen, maar dat is het dan ook. Eenmaal alles onder de knie is dit wapen effectvoller dan shaft met snipermode.

Wasp versus Hornet

De lichte tanks (Wasp en Hornet) zijn, zoals de naam al zegt, de lichtere hulls in de game. Deze tanks doen normaal gesproken het 'vliegwerk' tijdens parkour sessies, sinds de andere tanks er te zwaar voor zijn. Maar wanneer moet je nu wasp gebruiken en wanneer hornet? Het maakt eigenlijk totaal niet uit, ze hebben minieme verschillen die tijdens de parkour sessies geen verschil zullen maken. Toch adviseer ik wel om de tank te kiezen die jij M2 of M3 hebt, boven de andere M0 of M1 tank. Hier tussen is wel een vrij groot verschil qua HP en speed in het voordeel van de M2 of M3 versie. Toch als je echt wilt vliegen is M0 of M1 ook geschikt, sinds het gewicht van deze tank erg laag is en dus niet veel weerstand tegen een schot van railgun of shaft heeft. Aan jou de keus om te kiezen!

Viking of Dictator

Het brein achter de trick zijn deze tanks, zij zijn verantwoordelijk voor het slagen van de trick. Deze tanks zijn geschikt om de lichte tanks te vervoeren en ze vervolgens op een voorwerp te zetten. Als je de voorkant van de tank van de grond wilt laten komen maar er is geen ramp kun je overwegen mijnen te gebruiken. Door de explosie van de mijnen zal de voorkant van de tank uit reactie diagonaal komen staan in vergelijking tot de grond, op dit moment kan een lichte tank van de tank afrijden om vervolgens op een voorwerp te springen. Tijdens parkour is het van belang dat de mijnen precies en zorgvol worden geplaatst voor het juiste effect. Daarom is het van belang dat je tijdens het leggen van de mijnen jij je tank niet beweegt en ook niet beweegt. Moeten ze dan precies op elkaar liggen? Juist, als mijnen precies op elkaar liggen geven ze een krachtig effect en zal de tank zeker niet naar links of rechts draaien. Ik praat steeds over 'mijnen' en niet over 'mijn', voor een krachtig effect is het van belang dat je meerdere mijnen precies op elkaar plaatst. (Viking: 2 mijnen, Dictator: 3 mijnen.) Bij de lichte hulls was nauwelijks verschil, is dat bij de medium hulls ook zo? Nee, hier is de speed, het aantal HP en het gewicht totaal anders. Viking is een stuk sneller dan dictator, maar heeft een stuk minder gewicht en HP. Dictator is deze dagen goed te gebruiken als je wilt parkour met behulp van ramps, terwijl als je parkour zonder ramps wilt doen viking beter werkt. Conclusie: in het totale plaatje is viking het best, met deze hull kun je elke trick doen die de andere medium hulls ook kunnen.

Dit waren enige feiten die je de basis dingen van parkour laten begrijpen, in opkomende artikelen zal alles worden uitgelegd in de lessen van elke uitgave. In de volgende issue zullen er lessen zijn over mijnen en zal ik uitleggen hoe jij een parkour team kunt starten in het Engelse forum. Heb jij nog vragen over parkour? Wacht niet af en stel je vraag!  – Stay tuned!

Les 1; parkour basisvaardigheden

Als parkourist en leider van een parkour team zijn dit een paar basisvaardigheden die je zou moeten kunnen tijdens een parkour sessie. Als je deze basisheden kunt, ze combineert, heb je al een leuk resultaat! Elke uitgave zullen er parkour lessen zijn en natuurlijk iedere issue weer een stapje hoger! Ik hoop dat je de les van deze uitgave leuk vindt, feedback doormiddel van een post onder dit artikel is welkom!

Hoe kom je op een andere tank?

Zoals de vraag al zei: 'Hoe kom je op een andere tank?' Makelijk: 'Ik Jump van een hoger gelegen plek op mijn partner's tank.' OK – Maar wat als je samen op het dak van een gebouw staat? Dit zijn enkele efficiënte manieren waar bij je in elke situatie op een andere tank zou moeten kunnen komen.

1.1 Gebruik van verschillende hoogtes

IZpk3A0.jpg

Eerst: Vind een plaats om gemakkelijk op de andere tank te kunnen springen.

xZpCcng.jpg

Vervolgens: Rijd je gewoon vooruit en je bent op de andere tank!

TNPlAPX.jpg

1.2 Gebruik van mijnen

De makkelijkste manier om je partner op jouw tank te laten komen als je op een gebouw bent is een mijn voor jouw tank plaatsen en hem er met double armor er overheen te laten rijden. Het is makkelijk, maar het kost ook extra supplies wat een probleem zou kunnen zijn. Ook geldt voor deze trick dat voor sommige hulls meerdere mijnen nodig zijn – any way; here we go!

BErQj8F.jpg

Plaats een mijn voor een tank.

hzxct4R.jpg

De tank die over de mijn gaat rijden moet double armor induwen. (Er bestaat een kans dat double 

armor niet nodig is, maar als hij wel wordt gekilld door de mijn is de trick gefaald. Beter het 

zekere nemen, dan het onzekere..)

Jr9cQZw.jpg

Na dat de volgende stappen zijn gedaan moet de tank gewoon vooruit rijden en hij is op de andere

tank. Noteer: waarschijnlijk zul je nu een first aid moeten gebruiken, anders bestaat er weer een 

kans dat je wordt gekilld door je partner's schot.

1.3 Gebruik van terugslag

Wat als je op een gebouw bent waar je geen verschillende hoogtes hebt en je je supplies wilt besparen? De volgende manier is een oplossing voor deze situatie. Deze trick kan gedaan worden met viking, wasp en hornet. Ter informatie: deze trick is het makkelijkst met wasp. 

dfidVeR.jpg

Ga klaar staan soortgelijk aan deze foto.

GKD3d5w.jpg

Rijd achteruit totdat je voor je partners tank bent, tijdens dit het achteruit rijden moet je schieten 

zodat als je voor je partner's tank bent je wapen een schot geeft, zodra je wapen schiet moet je

in plaats van achteruit vooruit rijden. Als dit correct gedaan wordt staat je tank diagonaal ten

opzichte van de grond. Wanneer jouw tank diagonaal staat moet je direct naar links of rechts 

draaien op je partner's tank. Noteer: als je te vroeg draait draai je tegen je partner's tank aan en 

zal de trick steeds niet werken.

ttdqPBo.jpg

Als je het correct gedaan heb zal dit het resultaat zijn. Het is even uitproberen qua timing, 

eenmaal de goede timing is gevonden is deze trick zeer nuttig tijdens parkour sessies.

Hoe maak je een 'oprit'?

Het is handig om een oprit te gebruiken om op een huis te komen, maar hoe maak je een oprit?

2.1 Door middel van een lichte tank

KAEOu4j.jpg

Laat eerst de medium tank op jouw tank gaan.

1Rm2IZM.jpg

Rijd vervolgens met de medium tank naar de muur van het gebouw.

2pZ1kMq.jpg

Laat de medium tank tegen de muur oprijden. 

X7N27Zw.jpg

Nu kan de lichte tank de battle opnieuw joinen of onder de tank vandaan rijden.

2.2 Door middel van mijnen

7YLQdjQ.jpg

Plaats een mijn soortgelijk als in de foto, laat de dictator over de mijn heen rijden en vooruit

schieten. Als hij het correct heeft gedaan eindigt hij op de manier als de foto hiervoor. Deze trick

kan ook gedaan worden met viking en hornet noteer als je deze trick wilt doen met hornet of

viking heb je één mijn nodig, terwijl dictator 2 of 3 mijnen nodig heeft.

Guides

Een nieuw deel van iedere uitgave: parkour guides! Samen met 'The Flying Parkourists' kom jij er achter hoe je ieder gebouw in een random map kunt veroveren. Voor deze uitgave post ik nog een keer de guide in Boombox - Enjoy! 

Nogmaals dank ‘The Flying Parkourists’ en speciaal de volgende parkourists:

@magnaboy2

@jiangreo

Wat kun jij verwachten voor artikelen in de toekomst? Zoals gezegd ieder artikel van deze serie een parkour guide in een nieuwe map, wacht: de russen hebben al bijna elke map veroverd, dit betekend dat er bijna niets te doen is? Wij zijn in de Engelse community, de Russische video's tellen niet mee. Post jij alleen video's van 'The Flying Parkourists'? Nee, ik accepteer ook video's van andere parkourists, lees verder over de eisen van de video.

Welke maps zijn tot nu toe veroverd? Courage, Deck-9, Polygon en Boombox.

Wat zijn de eisen van een goede video?

• Een goede kwaliteit; HD 720p of beter.
  • Niet te veel effecten in de video.
  • Goed Engels sprekende stem die de parkour in de video uitlegd. (Geen computer programma.)
  • De hele map moet worden veroverd, behalve soortgelijke gebouwen.
  • De video mag niets bevatten wat de regels van het spel breekt.
  • Het kan iedere map zijn, behalve maps die al gedaan zijn.

Als jij denkt dat jouw video voldoet aan de regels, zend mij een PM (Link). Gelieve zend de PM op de volgende manier, bijvoorbaat dank:

• Het onderwerp van de PM: Parkour Guide 'Naam van de map'
  • De PM moet het volgende bevatten:
    • Nicknames van de deelnemers van de video.
    • Link van het topic van jullie parkour team. (Alleen forum topic's.)
    • Link van de video.

Noteer:

• Jij wordt niet betaald in enige vorm voor het inzenden van de video.
  • Zend geen PM's om 'The Flying Parkourists' te joinen of met video's die de bovenstaande regels breken.

Veel succes, ik wacht op reacties!

Missies

Missies het nieuwe project van 'The Flying Parkourists'. Klinkt leuk, maar er zijn geen missies in Tanki Online? Dat klopt – Daarom mogen jullie kiezen wat wij gaan doen! Het kan alles zijn, zolang als het parkour is! Check de video van onze eerste missie hieronder – Enjoy!

Hopelijk heb je genoten van onze eerste missie, het idee was om een mammoth op een palmboom te krijgen, omdat wij te weinig tijd hadden om de video te maken is dat idee gefaald (Het is ook bijna onmogelijk om er een mammoth op te krijgen, je zult echt de plek op de boom moeten zien te vinden.) Maar.. Op zijn minst hebben we een wasp er op gekregen, dus toch nog wat resultaat!

Special thanks to:

@magnaboy2

@falcosenna1

@Okle7

Hoe werkt het precies? The Flying Parkorurists zullen proberen om de missies die jullie inzenden te voltooien. Missies kunnen ingezonden worden onder de video op YouTube of onder dit artikel. Wij kiezen vervolgens random een missie die we proberen te voltooien voor de volgende uitgave, dus des te eerder jij je missie post des te meer kans jij hebt dat wij je missie kiezen. Als gezegd het is een project van 'The Flying Parkourists', jij kunt video's inzenden dat je een missie hebt voltooid, maar die zal niet worden gebruikt in deze artikelen of ergens anders. Dus het is erg simpel: jullie zenden de missies, wij proberen ze te voltooien!

Hoe kun je een missie insturen?

Waar moeten missies ingezonden worden? – Stuur alle missies als reactie onder dit artikel of onder de video op YouTube. Stuur je ideeën niet in The Flying Parkourists' topic of in mijn PM, bijvoorbaat dank!

Hoe moet een missie worden ingezonden?

• Naam van de map.
  • Screenshot van het element dat wij moeten veroveren.
  • Beschrijven van de manier hoe wij het element moeten veroveren. (tank, wapen etc.)

Regels

• Herhaal geen missies die al eerder zijn gesuggereerd.
  • Herhaal niet dezelfde map 2x achter elkaar.
  • Wees er zeker van dat het mogelijk is. 
  • Wees er zeker van dat jouw idee de regels van het spel niet breken.

Het Team

De artikelen zijn geschreven om jou wat bij te leren en natuurlijk voor entertaining. Vergeet niet dat deze artikelen niet mogelijk gemaakt konden worden zonder dit team van helpers!

Parkour Team ‘The Flying parkourists’: hofleverancier van de video's, vergeet niet hun te stalken op hun channel (Link) en om hun topic te volgen voor het laatste nieuws (Link).

: video editor, lid van The Flying Parkourists en parkourist in de guides.
@jiangreo: leider van The Flying Parkourists en parkourist in the missies en guides.
@magnaboy2: lid van The Flying Parkourists en parkourist in the missies en guides.
@falcosenna1: lid van The Flying Parkourists en parkourist in the missies en guides.
: lid van The Flying Parkourists en parkourist in the missies en guides.
@Okle7: lid van The Flying Parkourists en parkourist in de missies.
: lid van The Flying Parkourists en parkourist in de guides.
: lid van The Flying Parkourists en parkourist in de guides.

We zijn bijna aan het einde van het eerste artikel in deze serie over parkour. Wij willen je bedanken voor het lezen en hopelijk heb je er van genoten. In de tussentijd kun jij deelnemen in een parkour contest (Link), vragen stellen, missies posten en natuurlijk feedback geven! Tot de volgende uitgave – see ya!

FDvSkVD.png

• Like 5

Awesome article and very useful ;) Good Job @williew

Thank you :)

heel erg begrijpelijk, (alleen wist ik xD dat allemaal al)

Ik wacht met smart op het volgende artikel, ik heb het verslonden. xD

Ook jouw punt begrijp ik, maar ik wilde graag bij het begin starten en dan steeds een stapje hoger. Voor de mensen die nog niets van parkour af weten / wisten, is dit wel zo gemakkelijk :)

Geen wonder dat ze jou hebben gekozen als reporter ;)

Een van mijn ideeën was om Nederlandse artikelen te schrijven, ik wacht alleen reacties van het Nederlandse publiek af om te weten wat zij er van vinden :)

zou het niet handig zijn om nog bij te zetten hoe je op zon schuinstaande dic/vik moet komen, anders krijg je van die aardige mensjes die er zo BROEMBOEM er tegenop rijden en dan lig je daar..

zou het niet handig zijn om nog bij te zetten hoe je op zon schuinstaande dic/vik moet komen, anders krijg je van die aardige mensjes die er zo BROEMBOEM er tegenop rijden en dan lig je daar..

Dat is aan de ene kant zo, maar ik denk dat ze er snel genoeg achterkomen dat ze iets anders moeten verzinnen. Als ze dan ooit eens terug komen zullen ze vanzelf op het idee komen om de bovenstaande tricks te combineren, maar ik denk dat ze dit ook wel weten vanuit de video's. :)

hey allemaal, super vet artikel!!! heer erg leerzaam enzo van die dingen :P en natuurlijk wens ik jullie heel veel succes met de missies en tricks die jullie gaan doen. ik zou het zo vet vinden als ik bij jullie mag komen :D

gr. dens (ik had een langere reactie eerder geschreven maar toen deed mn comp raar en was ie weg, vandaar deze korte reactie...)

hey allemaal, super vet artikel!!! heer erg leerzaam enzo van die dingen :P en natuurlijk wens ik jullie heel veel succes met de missies en tricks die jullie gaan doen. ik zou het zo vet vinden als ik bij jullie mag komen :D

gr. dens (ik had een langere reactie eerder geschreven maar toen deed mn comp raar en was ie weg, vandaar deze korte reactie...)

Bedankt voor de reactie en TFP zit op het moment vol. :)

Opzich een goed artikel, zitten wel een aantal spellingsfouten in.

Dank u, 't ja mijn spelling is niet mijn beste kant, voor de volgende issue heb ik tevens ook meer tijd om er beter naar te kijken.

plz i want join

This is just an article, you can't join something here.

Hoelang duurde het om deze issue te maken?

Iedereen maakt zijn eigen artikelen gedurende een maand, hoelang iemand over een artikel doet verschilt. Ik zelf heb geen idee meer hoelang ik over dit artikel gedaan heb, heb alles in stukjes geschreven. 

Share

• Create New...